سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : دوشنبه 91/1/7 | 8:0 صبح | نویسنده : Fateme Ta

استاد دانشگاه با این سوال ها شاگردانش را به چالش ذهنی کشاند ...

آیا خدا هر چیزی که وجود دارد را خلق کرد ؟ 

شاگردی با قاطعیت پاسخ داد : " بله ، او خلق کرد " 

استاد پرسید : " آیا خدا همه چیز را خلق کرد ؟ " 

شاگرد پاسخ داد : " بله ، آقا

استاد گفت : " اگر خدا همه چیز را خلق کرد ، پس او شیطان را نیز خلق کرد . چون شیطان نیز وجود دارد و مطابق قانون که کردار ما نمایانگر ماست ، خدا نیز شیطان است ! " 

شاگرد آرام نشست و پاسخی نداد . استاد با رضایت از خودش خیال کرد بار دیگر توانست ثابت کند که عقیده به مذهب افسانه و خرافه ای بیش نیست . 

شاگرد دیگری دستش را بلند کرد و گفت : " استاد میتوانم از شما سوالی بپرسم ؟ " 

استاد پاسخ داد : " البته

شاگرد ایستاد و پرسید : " استاد ، سرما وجود دارد ؟ " 

استاد پاسخ داد : " این چه سوالی است ؟ البته که وجود دارد . آیا تا کنون حسش نکرده ای ؟ " 

شاگردان به سوال مرد جوان خندیدند . 

مرد جوان گفت : " در واقع آقا ، سرما وجود ندارد . مطابق قانون فیزیک چیزی که ما از آن به سرما یاد می کنیم در حقیقت نبودن گرماست . هر موجود یا شی را میتوان مطالعه و آزمایش کرد وقتیکه انرژی داشته باشد یا آنرا انتقال دهد  و گرما چیزی است که باعث میشود بدن یا هر شی انرژی را انتقال دهد یا آنرا دارا باشد . صفر مطلق (460 -  F) نبود کامل گرماست . تمام مواد در این درجه بدون حیات و بازده می شوند . سرما وجود ندارد . این کلمه را بشر برای اینکه از نبودن گرما توصیفی داشته باشد خلق کرد . " 

شاگرد ادامه داد : " استاد تاریکی وجود دارد ؟ " 

استاد پاسخ داد : " البته که وجود دارد

شاگرد گفت : " دوباره اشتباه کردید آقا ! تاریکی هم وجود ندارد . تاریکی در حقیقت نبودن نور است . نور چیزی است که میتوان آنرا مطالعه و آزمایش کرد . اما تاریکی را نمیتوان . در واقع با استفاده از قانون نیوتن میتوان نور را به رنگهای مختلف شکست و طول موج هر رنگ را جداگانه مطالعه کرد  اما شما نمی توانید تاریکی را اندازه بگیرید . یک پرتو بسیار کوچک نور دنیایی از تاریکی را می شکند و آنرا روشن می سازد . شما چطور می توانید تعیین کنید که یک فضای به خصوص چه میزان تاریکی دارد ؟ تنها کاری که می کنید این است که میزان وجود نور را در آن فضا اندازه بگیرید . درست است ؟ تاریکی واژه ای است که بشر برای توصیف زمانی که نور وجود ندارد بکار ببرد . " 

در آخر مرد جوان از استاد پرسید : " آقا ، شیطان وجود دارد ؟ " 

استاد زیاد مطمئن نبود . پاسخ داد : " البته همانطور که قبلا هم گفتم . ما او را هر روز می بینیم ... او هر روز در مثال هایی از رفتارهای غیر انسانی بشر به همنوع خود دیده می شود . او در جنایت ها و خشونت های بی شماری که در سراسر دنیا اتفاق می افتد وجود دارد . این ها نمایانگر هیچ چیزی به جز شیطان نیست . " 

و آن شاگرد پاسخ داد : " شیطان وجود ندارد آقا . یا حداقل در نوع خود وجود ندارد . شیطان را به سادگی میتوان نبود خدا دانست . درست مثل تاریکی و سرما . کلمه ای که بشر خلق کرد تا توصیفی از نبود خدا داشته باشد . خدا شیطان را خلق نکرد . شیطان نتیجه آن چیزی است که وقتی بشر عشق به خدا را در قلب خودش حاضر نبیند . مثل سرما که وقتی اثری از گرما نیست خود به خود می آید و تاریکی که در نبود نور می آید


نام آن مرد جوان آلبرت انیشتن !!!




  • روزنامه
  • مسکن ها
  • کارت شارژ همراه اول